[linux] /var na zvlastnej particii

Marek Podmaka marki na onee.sk
Středa Květen 17 17:16:42 CEST 2006

Cau,

Odporuca sa mat logy na zvlastnej particii, aby ked nieco zblbne a dana
particia sa Ti zaplni (zacykleny php skript dokaze vygenerovat desiatky MB
error logov za sekundu), aby to v co najmensej miere neovplyvnilo chod
systemu - teda aby napr. Syslog stale mal kam logovat, aby sa mohlo pracovat
s mysql a pod. Taktiez je dobre mat osobite vsetky filesystemy, kam mozu
zapisovat uzivatelia (/home, /tmp, /var/tmp a pod.) aby nemohli sposobit DoS
- ci uz umyselne alebo nahodou.

Celkovo zavisi od toho o aky stroj ide... Pokial o nejaku tvoju masinu kde
mas linux, tak v pohode mozes mat jednu partition a aspon je to
jednoduchsie, ale na serveri by som to porozdeloval. A odporucam pouzit LVM,
aby si nemal potom problem, ze jedna partition sa zaplna a na druhej je
kopec nevyuziteho miesta. Tiez je to super ak neskor dokupis nejaky
disk/disky, tak mozes pozvacsovat partitions ako chces...

--
  bYE, Marki