[linux] Live distribucia

JohnNy64 johnny64mail na gmail.com
Středa Květen 17 20:36:17 CEST 2006

> Ono, skor som ja Teba presne nepochopil ;) a doslo mi az teraz.

No uz som aj ja pochopil (-:

> Najprv si vyspecifikujme, kolko mas RAM a FD. Ak 2*256 = o nicom, ale ak
> 512+1024, tak nevidim problem.

takto... na tom compe je RAM 256 MB (to tie co Telecom venoval slovenskym skolam
(-: ) a ja si so sebou nosim disk 20 GB v externom ramci... (-: a tam sda1 je na
vsetky udaje, sda2 na samotny system knoppix a sda3 swap...

> Lenze ja zas nechapem (a snad sa cosi priucim):
> 1. > problem vsak vidim v tom, ze tie rozsirenia co mam v KNOPPIX3 su
> iba read-only a
> Preco, ak je to na flashke?

no lebo to je skomprimovany iso9660 filesystem... totiz Knoppix na svojom CD
alebo DVD ma zavadzac, jadro a skomprimovany iso9660 obsahujuci komplet cely
filesystem... a tych iso9660 moze byt aj viac. pri starte sa vsetky tieto obrazy
namountuju cez /dev/cloop0, 1, 2... (cloop transparentne dekomprimuju tieto
filesystemy) a spolu s ramdiskom sa namountuju na unionfs, z ktoreho sa nasledne
spusti init a nasleduje detekcia hardveru a vsetko ostatne...

> 2. Na co by Ti vlastne bolo read-write? Ved si raz dohadzes smetie, kt.
> potrebujes a mas vystarane. A povedzme 2x al. 5x rocne to podoplnas a je
> to OK - nie?
> A fyzicky predsa editovat /etc/konfigurak, ci /mydate mozes, nie?

no... ano, mne vlastne rw netreba, ale matelov problem by najlepsie asi vyriesil
nejaky rw filesystem na disku namiesto ramdisku... pretoze to by sa pri vypnuti
nestratili nastavenia/doinstalovane programy, cize by nebolo treba vzdy pred
vypnutim ulozit konfiguraciu a bolo by to efektivnejsie ako ramdisk...

--
JohnNy64 - ...and once Tux will rule the world! |  .''`.
[icq] 338328204                                 | : :'  :

Please don't send me attachments in M$ Word, Excel nor PowerPoint format.
See http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.html for more info.

Message doesn't contain any viruses because it wasn't sent using Windows.

Atra esternĂ­ ono thelduin             | May good fortune rule over you
Atra du evarĂ­nya ono varda            | May the stars watch over you
Un atra mor'ranr lĂ­fa unin hjarta onr | And may peace live in your heart