[linux] /var na zvlastnej particii

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Středa Květen 17 20:54:54 CEST 2006

Marek Podmaka wrote:

XY)
Ak spojim hda4 a hdb3 (da sa?) a odide mi HDD=hda - viem dostat data z
hdb3, alebo je to stratene ako pri strippingu?
Ak nie, tak je to VYRAZNE zvysovanie rizika straty dat.

Samozrejme, moze to bezat nad mirroringom, ako pises, ++data je treba
zalohovat bez ohladu na RAID a LVM.

> Cau,

> Hmm negativa? Neviem... Mozno akurat ze potrebujes podporu LVM v jadre ak sa
> chces dostat k datam (ak ti napr. zblbne system). Ale to uz tiez nie je
> problem, LVM uz podporuje aj priamo debian installer.

Napadli ma dalsie:
B) data recovery
C) dalsi element = dalsi mozny problem

> [...]
> Vlastne najskor si nadefinujes vsetky disky - PV (Physical Volume), ktore
> chces pouzivat. Tym padom dostanes jeden velky datovy "priestor", ktory
> mozes dalej rozdelovat. Takze ano, mozes spojit 2 particie do jednej.
> Dokonca LVM2 (kernel 2.6) umoznuje uz aj mirroring. Ten som este neskusal
> (ja mam na serveri linuxovy raid0 a na tom /dev/md0 nahodene LVM), ale na
> HP-UX sa mirroring pri LVM pouziva bezne. Ked dokupis disk, len ho pridas do
> LVM a mas k dispozicii novy priestor a mozes pozvacsovat jednotlive LV ako

Vdaka pekne za info, ale IMHO by sa to malo spravat pomalsie.
1. dalsia medzivrstva

2. ak spojim hda2 a hda4 (vyhodou je ta moznost), tak hlavicka disku
zbytocne bude kmitat hore-dole

3. ak spojim hda4 a hdb1, tak pri copy v ramci tej jedne virtualnej
particie to bude pomalsie (uznavam, ze existuje symlink a hardlink), ale
napr pri editovani videa, ako keby som cp v ramci dvoch HDD

AFAIK vie iba stripping a nevie mirroring:
{ale asi je to stare info}
http://en.wikipedia.org/wiki/Logical_Volume_Manager_%28Linux%29
http://tldp.org/HOWTO/LVM-HOWTO/recipethreescsistripe.html

> Ako presne LVM funguje a co vsetko sa s tym da robit najdes tu
> http://tldp.org/HOWTO/LVM-HOWTO/index.html

Dakujem prave som ho precital (IMHO nic moc ako dokumentacia ;)

--
Jan Kunder
jan.kunderHATESPAMgmail.com