[linux] /var na zvlastnej particii

Marek Podmaka marki na onee.sk
Středa Květen 17 22:07:01 CEST 2006

Cau,

Hmm no pokial viem tak skonvertovat "zive" data sa neda. Jedine co ma napada
je pripojit k masine nejaky dost velky disk, vsetko tam nakopirovat, na
povodnych vytvorit LVM a skopirovat naspat.

Nie, initrd v zasade nepotrebujes, mozes to mat vsetko priamo v kerneli.
Neviem ako to je ked chces mat aj root filesystemm "/" na LVM, to som nikdy
neskusal. Ja to mam na svojich serveroch takto: mam 2 rovnake disky, na nich
3 particie - prva pre root (1GB), dalsia pre swap (napr. 1GB) a zvysok pre
LVM. Takto to mam na oboch diskoch. Z toho urobim softwarovy raid pre kazdu
particiu - teda napr md0 bude root, md1 swap a md2 pre LVM. Swap je dobre
mat na raide preto, lebo ak Ti odide jeden disk a swap by bol zrovna na nom,
tak system padne. Takto ked ti odide jeden disk, tak system fici v pohode
dalej. Cize na tej md2 vytvorim LVM a v nom vsetky zvysne filesystemy - teda
/home, /var, /usr, /tmp a pod. Vzdy si necham par GB v tom LVM volnych, aby
som ich v pripade potreby mohol pouzit na zvacsenie /var alebo /usr ak sa
nieco velke doinstaluje... Ak sa zaplni /home, kupia sa dalsie 2 disky,
spravi sa na nich raid, pridaju sa k LVM a zvacsi sa filesystem...

Skus si pozriet napriklad tieto HOWTOs:
http://www.tldp.org/HOWTO/Software-RAID-HOWTO.html
http://www.poochiereds.net/svn/lvm2/howto/Boot+Root+RAID+LVM2+GRUB.sgml

--