[linux] /var na zvlastnej particii

Čtvrtek Květen 18 09:48:28 CEST 2006

On 17.05.06 20:34, Marek Podmaka wrote:
> No ja zase neviem na co je osobitna /boot particia :) Viem ze to suviselo s
> tym ked stare BIOSy nevedeli bootovat z velkych diskov a preto sa urobila
> /boot na zaciatku toho disku... Ale neviem ci to ma este nejaky vyznam v
> dnesnej dobe.

presne tak. ja som /boot neoddeloval tusim nikdy. Vzdy som sa snazil nemat
disk vacsi ako zvladne BIOS, alebo na nom nemat system :)

> A kedze mame LVM, tak nie je problem mat particii kolko len
> chces. Kludne si urob osobite /tmp aj /var/tmp (je dobre ak su namountovane
> nosuid,nodev,noexec). Neviem aky je medzi nimi vlastne rozdiel, teda ci by
> nestacilo mat len napr. /tmp a /var/tmp bola linka...

NIE!!!!
/tmp su cisto docasne data, ktore nemusia prezit reboot (a mnoho OS maze
/tmp pri boote resp. periodicky. Ako som uz pisal, /tmp mountujem na tmpfs
co mi pridava vykon.

/var/tmp su docasne data (pracovne subory editorov), ktore naopak MUSIA
prezit reboot.

do root adresara asi nikde. na root particiu to je ine, v podstate by nemali
mat moznost zapisu ale niekedy to velmi nevadi.

> Hmm negativa? Neviem... Mozno akurat ze potrebujes podporu LVM v jadre ak sa
> chces dostat k datam (ak ti napr. zblbne system). Ale to uz tiez nie je
> problem, LVM uz podporuje aj priamo debian installer.

Na druhu stranu, ak mas dost miesta na disku a particie si rozvrhnes s
rezervou, LVM potrebovat asi nebudes a potom sa LVM vrstvy mozes zbavit cim
si administraciu trochu zjednoduchsis

10 GOTO 10 : REM (C) Bill Gates 1998, All Rights Reserved!