/var/tmp /tmp a tmpfs (/dev/shm) *was* Re: [linux] /var na zvlastnej particii

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Čtvrtek Květen 18 10:31:45 CEST 2006

Matus UHLAR - fantomas wrote:

> NIE!!!!
> /tmp su cisto docasne data, ktore nemusia prezit reboot (a mnoho OS maze
> /tmp pri boote resp. periodicky. Ako som uz pisal, /tmp mountujem na tmpfs
> co mi pridava vykon.
>
> /var/tmp su docasne data (pracovne subory editorov), ktore naopak MUSIA
> prezit reboot.

3. Trosicku mi unika zmysel /tmp, ak je to ozaj iba temporary.

A) Ved - kym ma OS dost RAM (a vzdy pri boote maze[m] /tmp - ala
debian), tak by distro (kernel?) automaticky malo vyuzivat RAM a nie az
po nastaveni. Zvysim rychlost, pracujem efektivne.

A1)
Resp. by /tmp malo byt default na /dev/shm, nie?

B) Ak RAM dojde - mame swap (vacsina ludi dava 1* az 2*RAM, noflame).
"oficialne" je to v RAM, real je to na swape, co IMHO nebude pomalsie
(mozno ani rychlejsie) ako z /tmp (napr. hda6).
{Aspon ziskavam rychlost na hda1=bezne swap versus hda4=bezne /tmp}

C)
Musim priznat, ze na malo vyuzitom serveri, kde swap je 2GB, RAM 1GB a
/tmp 2GB, tak OS nikdy viac ako 20-50MB z /tmp neubral (ak bol plny, tak
tam boli moje blbosti)

4. Na objasnenie:
Co sa stane, ak mam /tmp plny, ale RAM je vyuzita iba na 70% a swap na 50%?

5. Ja /tmp vyuzivam aj "osobne", t.j. si tam davam docasne veci, o kt.
mozem prist. Proste "psychologicka" finta - co tam - ozaj nepotrebujem;
Debian to pri starte uprace.
Je to spravny pristup, alebo si vytvorit /home/tmp-pre-userov?

6. Mozes mi (fantomas) dat tvoj fstab, resp. riadok, kde mas /tmp? Dik.

--
Jan Kunder
jan.kunderHATESPAMgmail.com