/var/tmp /tmp a tmpfs (/dev/shm) *was* Re: [linux] /var na zvlastnej particii

sverre sverre.th na gmail.com
Čtvrtek Květen 18 11:36:52 CEST 2006

Jan Kunder wrote:
> 3. Trosicku mi unika zmysel /tmp, ak je to ozaj iba temporary.
>
> A) Ved - kym ma OS dost RAM (a vzdy pri boote maze[m] /tmp - ala
> debian), tak by distro (kernel?) automaticky malo vyuzivat RAM a nie
> az po nastaveni. Zvysim rychlost, pracujem efektivne.
>
> A1)
> Resp. by /tmp malo byt default na /dev/shm, nie?

/tmp sa nepouziva na swapovanie - pouziva sa na odkladanie docasnych
suborov, ktore prave nejaka aplikacia potrebuje.
Napr mas nejaky ZIP archiv - ked si ho v nejakom archivacnom programe
(alebo aj v mc) otvoris,
na pozadi sa ti obsah archivu rozpakuje niekde do /tmp a vdaka tomu
mozes behat po tom archive, vidis
jeho obsah a mozes si pozerat konkretne subory.
Tieto docasne subory sa ti nikdy nebudu odkladat do RAMky - jedine ze by
si si vytvoril nejaky ramdisk a ten namapoval do /tmp.

> 4. Na objasnenie:
> Co sa stane, ak mam /tmp plny, ale RAM je vyuzita iba na 70% a swap na
> 50%?
vsetky aplikacie, ktore budu chciet vyuzit /tmp, budu mat problemy, a
zavisi od ich autorov ako sa s tym vysporiadaju.

> 5. Ja /tmp vyuzivam aj "osobne", t.j. si tam davam docasne veci, o kt.
> mozem prist. Proste "psychologicka" finta - co tam - ozaj
> nepotrebujem; Debian to pri starte uprace.
> Je to spravny pristup, alebo si vytvorit /home/tmp-pre-userov?
ak si zakazdym, ked si nieco "osobne" odkladas do /tmp, davas pozor aj
na to, aby si obmedzil
ostatnym userom pristup k tvojim veciam, nevidim v tom problem.
Urcite by ale bolo vhodnejsie, spravit si nejaky tmp adresar u seba v
$HOME a nemusis sa starat
 dalej o nejake pristupove prava.

zatim,

--