[linux] /var na zvlastnej particii

Sobota Květen 20 15:35:16 CEST 2006

On 18.05.06 10:35, Jan Kunder wrote:
> Nemalo by stabilitu zabezpecit tych 5% reserve space/superuser blocks na
> kazdej particii?

nie. Tych 5% je tam hlavne na to, aby ich mohli vyuzit rootove procesy a nie
procesy inych pouzivatelov. Hlavne tym byva mysleny fsck.

> BTW: Parkrat sa mi uz stalo, ze mi (hda1=swap hda2=vsetko ostatne) squid
> zaplnil / (.conf som nespravne nastavil) a nic sa nestalo. Samozrejme,
> prestal ist "net", ale dalo sa ssh aj ping stroj, len PC za tym sa
> nevedeli dostat na :80 vonku. Ak bola myslena stabilita v tomto zmysle,
> tak rozumiem.

to je jeden konkretny priklad. prakticky nemusi fungovat ovela viac aplikacii,
napriklad mysql.

> Spravne nastavenie squid.conf, zmazanie cache a squid -z to poriesili.

lepsie je presunut squid cache na extra disk (ked nie aspon particiu),
na ktoru mozes hodit iny pripadne inac tunovny FS (mount option noatime sa
pouziva najcastejsie, pri reisersfs aj notail ktori inde az tak asi nevadi).

Silvester Stallone: Father of the RISC concept.