[linux] Linux a virtualizacia

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Neděle Listopad 5 16:09:01 CET 2006

Ahoj,

> To co potrebujem je mat cca 5 roznych konfiguracii debianu ako testovacie
> prostredia pre javove aplikacie. Kedze nad nimi robi viacero vyvojarov a
> niektore aplikacie vyzaduju aj zasahy do konfiguracie servra (tomcat/jboss)
> a relativne caste restartovanie ci remote debug a preto to potrebujem mat
> zvlast. Dalsia vec, ktora je dolezita ze vsetky servre potrebujem mat na
> porte 80 a dolezite je ze niektore aplikacie komunikuju medzi sebou.  Z
> tohoto pohladu je jednoduchsie celu takuto "siet" virtualizovat ako nakupit
> [...]

tak ti poradim, skusal som Xen, VMWare server, Linux-vserver, User mode
Linux aj QEMU.

Tak postupne:
 - QEMU: dost pomale. Pouzival som ho napriklad, ked som na Linuxe
   potreboval pustit OpenBSD (tiez kvoli vyvoju). + je pomerne rychly a
   lahky setup na debiane. Da sa zrychlit akceleracnym modulom (jeden je
   aj free, vela ludi o nom nevie:
   https://savannah.nongnu.org/projects/qvm86/

   Pre tvoje ucely ale asi nie vhodne
 - Linux-vserver: Na tento ucel velmi vhodny. Ma zdielanie filesystemu
   (takze nemusis vediet dopredu, kolko miesta ktora virtualna masina
   potrebuje). Nevyhodou je, ze vsetky daemony v "hlavnom" serveri musis
   bindnut na IP adresu, lebo inac nepustis dalsie. Instalacia debianu
   je velmi lahka na howtoforge je kopec navodov. Je to velmi stabilne,
   bezim to v produkcii na roznych strojoch, zaroven je to asi
   najrychlejsie. Velmi to pripomina solarisove zony/containery. Trosku
   tazsie sa to setupuje (potrebuje to custom kernel), na druhej strane
   instalacia guest masin je velmi rychla a jednoducha. Nevyhoda:
   podporuje iba Linux. Ak ale chces naozaj 5 debianov, tak toto je
   podla mna ta prava cesta (vykonovo, licencne, aj z hladiska
   pohodlia).
 - VMWare server: pouzivam na masiny, kde treba Solaris, FreeBSD a Linux
   pustat pod jednym Linuxom. Na vsetky pouzitia je zadarmo, ale nie je
   to Free/Open Source. Kazdopadne da sa hocikolko licencii zadarmo
   ziskat a pouzivat, cize ak to nechces modifikovat, je to licencne
   ciste. Tato cesta by pre teba bola najpohodlnejsia (akurat sa musis
   preklikat Debian installerom pre kazdu instalaciu, pripadne to
   rozkopirovat).

   Nevyhoda je, ze to nezdiela filesystem, cize alokujes diskove miesto,
   je to realna virtualna masina.
 - User Mode Linux: pouzitelny, aj na tvoje ucely, pomerne lahky setup,
   vykonovo horsi a po vsetkych strankach su asi predchadzajuce
   alternativy jednoduchsie a v pripade linux-vserveru aj rychlejsie.
 - Xen: velmi slubny projekt, ale potrebujes aj host aj guest kernel
   specialne kompilovat, nasetupovanie je o dost zlozitejsie ako
   cokolvek ine a neplynu z toho pre teba takmer ziadne vyhody.

Takze na toto, co potrebujes ti odporucam asi Linux-vserver alebo VMWare
server, bezim to presne tak ako ty (na Debiane a pod tym tiez debiany
alebo v pripade vmware servera aj solaris) a su s tym dobre skusenosti.
Dokonca mam aj na jednej masine obidve (VMWare server aj Linux-vserver)
a chodia paralelne dobre.

QEMU, UML aj Xen je pouzitelny, ale podla mna casova investicia do
prvotneho nasetupovania (v pripade UML a Xen) a znizenie vykonu (v
pripade QEMU a ciastocne UML) za to nestoji.

   Juraj.