[linux] Linux a virtualizacia

Marek Slebodnik slebodnik na intrak.sk
Pondělí Listopad 6 18:58:27 CET 2006

Zdravim konferu,
podarilo sa mi nesikovne dat reply len Jurajovi, tak
posielam este raz ;)

mozno trochu OT.
[Off topic]
neviem ako to je so Xenom ak ma procesor podporu virtualizacie, ako to
je to vtedy s kernelom, ci ho treba pachovat pre host a guest kernel.
Kedze som sa v nejakej diskusii docital , ze v pripade hardwarovej
podpory moze dokonca bezat aj ako guest domain M$ Windoz, Mac OS a
podobne.

Ma niekto s tym skusenosti ?.
[/Off topic]

Inac v tomto pripade je vhodnejsi vserver ako xen. Kedze asi nie je
potrebna ina konfiguracia kernelu pre guest linuxy.

Vserver je v podstate extended chroot, takze aplikacie zdielaju jednu
RAM, disky procesory a podobne. Kdezto v Xene sa nastavi , kolko ramky,
kapacity disku je urcenych pre gueste a ine virtualne stroje nemaju do
nich pristup. Co je niekedy vyhoda a niekedy na skodu.