[linux] Linux a virtualizacia

Marek Slebodnik slebodnik na intrak.sk
Pondělí Listopad 6 23:05:18 CET 2006

On (06/11/06 21:10), Jan ONDREJ (SAL) wrote:
> [...]
>
> Ano. Ja som to skusal. Vcelku vpohode sa instaloval WinXP, ale po prvom
> restarte to uz akosi nenabehlo. Zatial som nemal cas zistovat, preco je to
> tak. Skusal som startovat aj nejake moje starsie image z qemu (prijemne je,
> ze funguju bezo zmeny). Vsetko islo niekolko sekud, potom dany virtualny
> stroj prestal aktualizovat grafiku. Opat nebol cas dalej s tym
> experimentovat. Koho to zaujima, nech sa mi ozve neskor.
> Zvlastne je, ze instalacia v danom virtualnom stroji prebehla celkom bez
> problemov, aj vykon bol celkom slusny (testovane na notebooku s Intel Core

	ako je to potom s jadrom ? treba patchovat alebo sa to ide bez
	toho , resp. je na to niekde nejake pekne howto.

> [...]
> hdb pre nieco ine a hdb potom mozes jednoducho zamenit, ked ti dojde miesto.
>
> Hlavnou vyhodou Xenu by mala byt live migracia. Z mojich pokusov to vyzera
> velmi dobre. V tomto pripade potrebujete mat vsetky data (disky) na externom
> diskovom poli. Ked mate 2 stroje s Xenom, tak mozete jeden virtualny stroj
> za behu presunut na dalsi. Doba presunu je vraj okolo 300 milisekund.
> Kedze Xen vie robit bridge pre sietove rozhrania, tak nie je problem ani s
> presunom IP adresy. Po migracii je mozne povodny stroj rozobrat, upgradovat

	nj. to je ficura xenu tusim od verzie 3.0.neviem co ;) , robil
	som s tym pokusy este skor ale stalo to dost namahy, teraz
	pozeram ze dost aj vyvojari distribucii, aspon Debian a Gentoo
	co som si vsimol uz to portovali do svojich distier. Takze to
	predpokladam ze je o dost jednoduchsie.
	Taka perlicka. ze podarilo sa mi to rozbehat az po tom co som
	omylom preskocil jeden krok v HOWTO. :)