[linux] Linux a virtualizacia

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Úterý Listopad 7 06:50:38 CET 2006

> 	ako je to potom s jadrom ? treba patchovat alebo sa to ide bez
> 	toho , resp. je na to niekde nejake pekne howto.

Ja som zastancov systemov Fedora Core, ktore uz niekolko verzii dodavaju
Xen zakompilovany priamo v jadre. Staci zamenit jadro za kernel-xen
(tentoraz sa nerozlisuje xen0 (master domain) a xenU (userspace))
a spustit napr. virtualizacny nastroj virt-manager
(http://virt-manager.et.redhat.com/), popripade pouzit command line xm alebo
virsh. Vytvorenie dalsej virtualnej Fedory je velmi jednoduche cez
xenguest-install, priklad:

xenguest-install -n VM_NAME -f /home/VM_NAME.img -s 6 -r 256 -p -l \
  http://ftp.upjs.sk/pub/fedora/linux/core/6/i386/os/

Po spusteni nabehne v danej virtualnej konzole instalacia, kde sa da zvolit
VNC instalacia a pokracovat v nej moze priamo zakaznik nadialku v jemu
prehladnom grafickom prostredi. :) Popripade novsi xen to vie spustit priamo
cez VNC, takze zakaznik moze vidiet cez VNC aj konzolu (virtual framebuffer
textovy rezim - soory za hybridnu slovencinu :-).

			SAL