[linux] Linux a virtualizacia

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pondělí Listopad 13 11:52:36 CET 2006

On Mon, Nov 13, 2006 at 11:39:01AM +0100, Jan Nemsak wrote:
> oprava, kolega tvrdi ze ked je procesor s hw virtualizaciou tak ide na
> xen aj windows.

A ma pravdu, aj som to skusal. Je vhodne na to pouzit procesor s podporou
virtualizacie (dnes uz takmer kazdy Core Duo a AMD ma tiez svoje).

Ako som uz tusim pisal, moje pokusy zlyhali po instalacii windows.
Instalacia prebehla uplne bez problemov, po prvom restarte to ale
nenabieha. Mozno robim len nejaku detsku chybu a mozno je to chybnou
verziou xenu. Podla dokumentacie by to malo fungovat.

		toto by som teda za minus nedaval, navyse windows na
		procesore s podporou virtualizacie by mal ist takmer
		plnym vykonom
	+ "live migracia", za asi 300 ms dokaze presunut virtualny stroj
		z jedneho HW na iny bez vypadku
	+ ukladanie/obnovenie session cez "xm save/restore"
	+ GUI (virt-manager), mozno zatial nie tak prepracovane ako
		pre vmware, ale postupne sa vyvija :)

		snapshoty su tusim len kopia disku. To sa da urobit cez
		jedno cp alebo dd.

		tak ako aj v Xene :)

		Najvacsia nevyhoda je asi pomalost. Qemu aj s akceleracnym
		modulom (ktory je proprietarny, aj ked tusim free)
		ide asi len polovicnym vykonom.

Som za. :)
Tiez prevadzkujem na Xene nejake (zatial iba Linux) stroje. Zatial to
bezi k spokojnosti, ale nie su to ziadne dolezite pocitace.
Postupom casu chcem bezat cez Xen vsetky stroje na UPJS, vsetko bude
virtualne, v pripade potreby budem moct presuvat medzi roznymi HW, pokial
nejaky HW odide, tak sa jednoducho presunie inam, zalohovanie by malo
byt tiez jednoduche. Vzdialena sprava Xenu tiez nie je na zahodenie
(ak sa prihlasis na realny PC, tak ten virtualny na nom zrestartujes
bez problemov).

			SAL