[linux] Linux a virtualizacia

Jan Nemsak jan.nemsak na zooom.sk
Neděle Listopad 12 13:48:28 CET 2006

Dobry den

My prevadzkujeme virtualne stroje cez xen, skusame aj qemu, tiez
pouzivame vmware.

Podla mna je celkom jednoducho a konzistentne mozno zalohovat pomocou
LVM a snapshot,
potom je imgae disku stroja odzalohovany v tom stave ako keby vypadla
eletkrika na pocitaci.
Takze filesystem zvladne pripadne rekonstrukcie ak je zurnalovy (napr.
ext3 alebo reiserfs). Samozrejme citlive data (napr. databazy) je vhodne
zalohovat este aj mimo toho nejakym dump-om

Vmware tiez umoznuje robit nejake snapshot disku, da sa dokonca
jednoducho vratit spat. Vhodne napri pri testovani nejakeho software,
kde netreba cely image disku zalohoavt, len sa spravi snapshot a po
odskusani sa vratite k "zalozke"

Jan Nemsak

Jan Nemsak
zooom.sk s.r.o., Prievozska 32, 821 05 Bratislava
email: jan.nemsak na zooom.sk
www  : http://www.zooom.sk
tel  : +421 905 227 168
jaber: janko777 na jabber.cz