[linux] Linux a virtualizacia

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Listopad 13 15:47:48 CET 2006

Zdravim,

> tak ako teda to robit?
> je zle ked na serveri sami menia v podstate len databazy, instalaciu
> servera - cely system zalohujem zo snapshotu a databazu pouzitujem
> mysql_dump-pom alevbo pg_dumpall?
> Lebo nejake rozumne riesenie ine som nenasiel
> Ta sa narp. pustit zipovanie - resp .kpirovanie fifesystemu, ale to pri
> databaze, ked ma napr. 1GB suboru tak urcite nebude knzistente, vzhadom
> na to ze ten subor vyzera inak pre zipovanim a inka ked ho dozipuje
> (meni sa pocas citania)

pisal som ten postup, ale teda preistotu este raz.

zalockovat tabulky
freeznut filesystem
spravit snapshot
unfreeznut filesystem
odlockovat tabulky
skopirovat snapshot

Toto je korektny postup. Taktiez je dobre pozriet aj ine aplikacie
(postfix, ...) a tie pripadne pocas zalohy tiez stopnut, ak nevedia
nejaky iny mechanizmus. Toto da vzdy 100% korektny snapshot.

mysql_dump nemusi zase na aplikacnej urovni nechat konzistentne data,
ak sa nepouzivaju transakcie (aj ked toto je uz fakt extremny pripad).
Ale naco vymyslat a robit to zlozito a zle, ked sa to da spravit
jednoducho a dobre. Ten mysqldump pomerne dost zatazuje system aj
databazu, snapshot je spraveny hned.

  Juraj.