[linux] solaris on x86

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Listopad 16 10:14:42 CET 2006

Ahoj,

> aky mate nazor na prevadzku Solarisu na serveroch x86? Konkretne mi ide
> o to, ake su jeho prakticke vyhody a nevyhody v porovnani s Linuxom na x86.

ja to iny system, v principe funguje.

Vyhody oproti Linuxu, ktore pozorujem:
- vyrazne lepsie znasa zataz
- velmi sa mi paci fair share scheduler (FSS), ktorym mozes pridelovat
  procesorovy cas pomernym sposobom "projektom", takze mozes napriklad
  povedat, ze tejto sluzbe pojde 5 dielikov procesoroveho casu,
  zatialco inej pojdu 3 dieliky. Sluzba je popisana "projektom" a
  projekt moze obsahovat rozne (aj nezavisle) procesy.
- ZFS -- najlepsi free filesystem, aky som kedy videl. Resp. je to
  daleko viac ako len filesystem.
- DTrace -- parkrat mi zachranil krk, ked som potreboval nieco vytunovat
  alebo nevedel najst chybu. Ked pridaju do default systemu
  instrumentaciu interpretovanych jazykov, tak to bude super
- zony (solaris containers). Taky naruzovofialovo namalovany
  linux-vserver, ale o dost jednoduchsie a rychlejsie sa konfiguruje.
- vymakana dokumentacia na jednom mieste

Nevyhody:
- Balickovaci system je pain in the ass, je kopec projektov, ktore
  balicky dodavaju (pkg-get od blastwave, sunfreeware, pkgsrc, ...),
  menezment patchov je neskutocna otrava, ak je niekto zvyknuty na apt-get
  alebo emerge, tak sa z toho prvy tyzden psychicky zruti. Niektori dojdu
  az tak daleko, ze budu rucne kamsi do /opt alebo kam kompilovat veci
  zo zdrojakov (a vzivote to uz nevyupgraduju). Ak je nieco, co by Sun
  mal naozaj spravit, tak zobrat nejaku Linux distribuciu, zobrat odtial
  package system a preportovat vsetky balicky (napriklad Debian archiv).
- relativne mensia podpora HW (na druhej strane, ovladace su kvalitne a
  spravny postup pri kupe je, ze najprv vyberiem HW, ktory na systeme
  funguje a ten kupim, nie najprv kupim a potom sa snazim rozbehat, cize
  s tymto som prakticky nemal nikdy problem). Kazdopadne najnovsi SATA
  radic, najnovsi zvlastny USB geret, ... pravdepodobne nebude fungovat

Inak, aj ked to podla vsetkych mojich informacii ide, nikdy som to
nebezal na inom ako Sun zeleze (AMD64), mam pocit, ze kupovat na Solaris
nieco ine je strata casu, zvlast preto, ze je to dobre zelezo.

     Juraj.