[linux] vypis suboru odkonca

Andrej Neština nestinaa na suzo.sk
Čtvrtek Listopad 23 12:26:55 CET 2006

Link s perlom mi funguje, dakujem
Rajo mohol by si mi este poslat taky perl na unlink, dd.

Fantomas, Pravda :-) zle som to napisal.

Andrej
-----Original Message-----
From: linux-bounces na lists.linux.sk [mailto:linux-bounces na lists.linux.sk] On
Behalf Of Lubomir Host
Sent: Wednesday, November 22, 2006 5:37 PM
To: Vseobecna diskusia o Linuxe
Subject: Re: [linux] vypis suboru odkonca

On Wed, Nov 22, 2006 at 05:26:50PM +0100, Andrej Neština wrote:
> A o co tu vlastne ide, ked uz niekto by mal toho roota myslim ze by sa
> vykaslal na editovanie tohto konfigu a namiesto toho pouzije masinu na
nieco
> ine, viac uzitocne :-)
> Btw: ako by to teda malo byt aby to zase nebolo vedla ?

Ide tu o to, ze sa v poslednej dobe prilis cato stretavam s tym, ze sa
na rozne ucely pouzivaju nevhodne prostriedky. Ty si nenapisal, aky
skript sa snazis naprogramovat. A tak som predpokladal, ze vstup je
nedoveryhodny. A ked som videl volanie prikazu system() s parametrami,
co si nacital zo suboru, tak som povazoval za dolezite upozornit na
potencionalny zdroj problemov.

Najlepsie je vyhnut obscurdnym rieseniam (volanie prikazu system z awk
takym je) a pouzit radsej nieco taketo:

$ cat linker.pl
#!/usr/bin/perl

use strict;

while (my $line = <STDIN>) {
 chomp $line;
 my ($src, $dst) = split(/ /, $line, 2);
 link($src, $dst) or warn "Link failed: $!";
}

$cat subor | perl linker.pl

P.S.: kod som netestoval, iba priamo napisal do mailu

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207