[linux] Pri komunikacii so statnou spravu musi statny organ zozakona prijat jeden z formatov ODF, RTF, TXT, HTML, PDF, XML a v rovakomformate odpovedat-Ake su skusenosti?

Radoslav Duricka duricka na sdjdr.uniba.sk
Úterý Říjen 3 11:24:43 CEST 2006

Zdravim!

Ako jedno, v tomto pripade do velkej miery pravdive, porekadlo hovori, "ryba
smrdi od hlavy". V duchu tohto porekadla sa rozne institucie snazia "iba"
dodrziavat pokyny a smernice, ktore su casto zastarale a zabrzdili sa na
informacno-technologickej urovni prvej polovice minuleho desatrocia.
Aj preto som pri praci na Urade vlady SR casto lapal po dychu (a hladal
slusne vyrazy na expresivne slova, ktore sa mi prehanali hlavou), ked mi z
roznych ministerstiev a inych organov statnej spravy, posielali niekolko
megabajtove dokumenty vo formate rft, ktore po prekonvertovani do formatu
doc pripadne pdf "svoj objem" zmensili na niekolko desiatok kilobajtov.

Ludia, ktori ich posielali (v zmysle zakona o slobodnom pristupe k
informaciam (211/2000Z.z.) za ucelom publikovania tychto dokumentov na
strankach rokovania vlady SR - www.rokovanie.sk) vsak len (opat) vychadzali
z onych pokynov a smernic, ktore im prikazovali vytvarat tieto dokumenty v
tychto formatoch.

Pre ilustraciu odporucam do pozornosti:
- http://www.vlada.gov.sk/mp/ Metodický pokyn na prípravu a predkladanie
materiálov na rokovanie vlády SR
- http://www.vlada.gov.sk/mp/mp_na_predkladanie_uplne06.rtf samotny
Metodický pokyn, kde odporucam prbehnut ocami kapitolu 2.3. Technická
špecifikácia jednotlivých častí materiálu na strane 10
- http://www.vlada.gov.sk/sablony/ Šablóny a vzory (v súvislosti s
metodickým pokynom)

rado

 Studentsky Domov Druzba