[linux] Audio device: Intel Corporation 82801FB - sound OK, microphone not working

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Neděle Říjen 8 08:12:41 CEST 2006

On Sat, Oct 07, 2006 at 11:31:43PM +0200, Lubomir Host wrote:
> Zdravim,
>
> trapim sa s nasledovnym problemom. Mam laptop IBM ThinkPad Lenovo Z60m. Zvuk mi
> v pohode prehrava aj cez zabudovane reproduktory aj cez sluchatka.  Nefunguje
> mi vsak mikrofon. Ak tam nastartujem Windows, mikrofon zacne fungovat.
> Stiahnutou hlasitostou to asi nebude, aumix aj alsamixer, alsactl som skusal.
>
> Moj kernel je 2.6.17, lspci:

Ahoj,

  pre alsamixer si nastavil "Capture". Mas zapnuty "Mic boost" ?
Ak nie, tak skus toto:

  - spust alsamixer
  - najdi polozku "Mic boost (+20 db)
  - zrus mute na tejto polozke (klaves "m" az kym zmizne dole "MM")

dalej

  - prejdi do "Capture controls" (klaves F4)
  - najdi "MIC" a nastav "Capture" (klaves medzernik)

Ak by to stale nefungovalo, tak je dobre nastavit aj ostatne parametre
spravne, ja ich ale vsetky nepoznam. Uz sa mi stalo, ze som experimentoval
s volbami alsamixeru a dostal som ho do podobneho nefunkcneho stavu.
Pomohlo zmazat vsetky ulozene nastavenia alsa driverov, to sa ale prevadza
dost obtiazne, pretoze sa ukladaju automaticky. Ja som na to pouzil stary
init skript z alsy, ktory ale chyba v sucasnych distribuciach OS.
Postup je asi takyto:

  - vypnut vsetky programy ktore by mohli pouzivat zvuk (vratane KDE)
  - vymazat vsetky moduly pre alsu. Opakovat nasledujuci prikaz
    az kym prestane odoberat moduly:
      rmmod `lsmod | grep ^snd`
  - zmazat subor /etc/asound.state
      rm /etc/asound.state

Natiahnutie modulov by malo byt automaticke, ak by nahodou nie, tak pomoze
restart. :)

		SAL