[linux] apache-squid -- ide cez IPcky, nejde cez DNS

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Pátek Říjen 13 11:52:16 CEST 2006

Lubomir Host  wrote / napísal(a):

> Nakonfiguraovat poriadne DNSko na proxy serveri a restartnut squid, aby
> si natiahol novy zoznam DNS serverov a nove DNS zaznamy. Squid si ich
> cachuje.
>
> rajo

1. dik :)
2. nepomaha ani reboot
3. DNS je, dufam (a az na tie [sice zasadne] otazky som aj presvedceny),
spravene poriadne;; host a ping PROXY idu  bez problemov, aj celkovos
DNS nie je ziaden problem
4. nie je treba squidu zadat DNS - pouziva (defaultne) resolv.conf?
Ak ano, tak proste (zjednodusene logicky) *musi* vediet resolvnut PROXY,
ak ho vie resolvnut samotny PROXY aj vsetky stroje v ramci LAN
5.
Ked uz si zacal s tym DNS :)
A)
@   IN  NS  tutam.sk.
@   IN  A   10.0.0.5
@   IN  MX  1   10.0.0.5
MX je predpokladam posta, kedze sa vsetko stahuje z POP3 zvonku je
vlastne jedno co tam je - nie?
@   IN  NS  tutam.sk. a @   IN  A   10.0.0.5 - tomuto nerozumiem
B)
v db.tutam mam
@   IN  SOA tutam.sk. root.tutam.sk. (
(naco ten "root.")?
a v db.10.0.0 zas
@   IN  SOA lentke.sk. admin.lentke.sk. (
pricom subdomain root ani admin na sieti nemam - co s tym, resp. kde sa
docitam viac?

--
've a nice day!

JK