[linux] Klonovanie systemu

Pátek Říjen 13 12:24:37 CEST 2006

On 12.10.06 20:48, Marek Ondrej wrote:
> Kedze sa jedna o server, predpokladam ze ide o novu instalaciu a nei
> zalohu beziaceho produktivneho servra. Robit klonovanie NEMA ZMYSEL, je to
> strata casu, vo vascine pripadov.

vo vacsine pripadov... povedal by som ze prave v pripade troch servrov je
idealne nainstalovat zakladnu instalaciu aj so zakladnou konfiguraciou na
jeden system, potom dvakrat naklonovat, a nakoniec doinstalovat odlisne
veci.

takze to "ma zmysel" alebo "nema zmysel" silne zalezi od rovnakosti servrov,
nielen od HW ale aj od SW. Napriklad, ak ide ozaj o tri rovnake masiny,
rozdelenie FS a podobne moze byt rovnake, plus konfiguracia veci ako
sensors.conf, takze to usetri dost prace.

> a nevyzaduje robustnu instalaciu ako desktop takze najjednoduchsie je
> nainstalovat 3x minimalnu instalaciu rozdistribuova konfiguraciu napr. cez
> cvs alebo len jednoducho skopcit = 1 server za 30 min.

mne sa rozhodne zda jednoduchsie prejst instalacny proces s bootovanim z CD,
zakladnym vyberom balickov a ich konfiguracie len raz, a zvysne systemy
naklonovat s minimalnou prekonfiguraciou (hostname, IP)

Ked si aj na system nahodis nejake balicky navyse (take co potrebujes na
jednom servri ale nie na ostatnych), budes mat aspon tri zhruba rovnake
systemy schopne sa v pripade potreby zastupit, zatialco

> dd prikaz ti na 80
> GB disku (co je teraz minimalny standard) bude trvat aspon 2 hodiny

divne, mam tu 2x250GB a syncnu sa cele za 1.5 hodiny.
Hlavne by som poznamenal ze nudna robota je zla robota a radsej ako trikrat
robit to iste je urobit to raz a pocas syncovania sa mozes venovat inej
robote.

> netcat je este dlhsie (zufalost) a pritom dd nekontroluje ani citanie ani
> zapis.

ak su problemy so zapisom na disk, treba ho vymenit

> Vecsina instalatorov navyse (ak nepouzivas minimalnu instalaciu)
> robi instalacny log pomocou ktoreho je mozne instalaciu obvykle aj s
> konfiguraciou duplikovat - automatizovat. Kazdopadne pri 3 servroch nema
> zmysel uvazovat nad automatizaciou.

My mind is like a steel trap - rusty and illegal in 37 states.