[linux] apache-squid -- ide cez IPcky, nejde cez DNS

Pátek Říjen 13 12:34:38 CEST 2006

toto je hlaska squidu. asi na lokalnom stroji mas v hosts tabulke definovany
stroj "proxy" ale nie na masine kde bezi squid. Alebo pouzivas rozlicne DNS
servre.

staci reload

> 3. DNS je, dufam (a az na tie [sice zasadne] otazky som aj presvedceny),
> spravene poriadne;; host a ping PROXY idu  bez problemov, aj celkovos
> DNS nie je ziaden problem

> 4. nie je treba squidu zadat DNS - pouziva (defaultne) resolv.conf?

ano.

> Ak ano, tak proste (zjednodusene logicky) *musi* vediet resolvnut PROXY,
> ak ho vie resolvnut samotny PROXY aj vsetky stroje v ramci LAN

nemusi. v DNS su totizto stroje v domenach a squid nevie v akej ma hladat.
skus nastavit append_domain.

> 5.
> Ked uz si zacal s tym DNS :)
> A)
> @   IN  NS  tutam.sk.
> @   IN  A   10.0.0.5
> @   IN  MX  1   10.0.0.5
> MX je predpokladam posta, kedze sa vsetko stahuje z POP3 zvonku je
> vlastne jedno co tam je - nie?
> @   IN  NS  tutam.sk. @   IN  A   10.0.0.5 - tomuto nerozumiem

@ znamena v zapise bindu aktualny ORIGIN, t.j. domenu ktoru prave definujes,
pokjial si nenastavil iny origin direktivou

$ORIGIN nieco.tutam.sk.

> B)
> v db.tutam mam
> @   IN  SOA tutam.sk. root.tutam.sk. (
> (naco ten "root.")?

prva bodka sa nahradi zavinacom a dostanes mail adresy osoby zodpovednej za
tu zonu - root na tutam.sk

> a v db.10.0.0 zas
> @   IN  SOA lentke.sk. admin.lentke.sk. (
> pricom subdomain root ani admin na sieti nemam - co s tym, resp. kde sa
> docitam viac?

DNS HOWTO?

The only substitute for good manners is fast reflexes.