[linux] squidguard - aky vykon ma P233MMX?

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Pátek Říjen 20 00:06:21 CEST 2006

ahoj,
aku tam maju linku? nema prilis zmysel obavat sa vykonu masiny ak uzke
hrdlo bude linka (ak neplanujes prilis cacheovat).

ak siahnem do 'archivu', tak si pamatam squida beziaceho na 486-ke so
64RAM, IDE disk (klienti asi 5x P200/P233MMX) a chodilo to postacujuco.

v tvojom pripade by ti snad postacovalo aj P233MMX, no pamate by som dal
urcite viac (ak mozes, daj aspon 512MB). ked vyladis kernel pre potreby
hw, mohlo by to chodit relativne svizne (vzhladom na hw). ako uz bolo
povedane, SCSI disky by ti dost pomohli, no v tvojom pripade je to asi
nerealne.

v pripade, ze uz mas masinu k dispozicii (stary hw v zaprasenej skrini),
tak ju nainstaluj, 'vylad', nechaj bezat v zatazi a popri tom monitoruj
zaujimave casti systemu (kresli grafy). ak sa ti cosi nebude pozdavat,
pridaj pamat (napr. pozicaj 512M, 1G) a uvidis ktorym smerom sa to pohne
a podla toho sa rozhodnes ci sa do toho oplati investovat, alebo nie.
rovnako by som 'zmeral' spravanie sa systemu s pouzitim squid/squidguard
a bez neho (aky to bude mat vplyv na rychlost odozvy pre klientov v lan
a zatazenie/priepustnost systemu).

btw: pre testovanie (simulaciu zatazenia) mozes pouzit aj nejake tools
priamo na to urcene. momentalne si nespomeniem na konkr. nazov, no mne
to pred nejakym rokom dost pomohlo.

--
m.