[linux] diakritika v nazvoch suborov

Jan Ostrochovsky ostrochovsky na rec.uniba.sk
Čtvrtek Říjen 26 17:02:45 CEST 2006

Ahojte,

v SuSe 10.0, KDE, ktore pouziva jeden kolega (nie je ITckar), je
posahana diakritika v nazvoch suborov a priecinkov. Cez Yast2 sme
nastavili kodovanie systemu na UTF-8, ale nepomohlo. Namiesto pismen s
diakritikou sa zobrazuju 2 obdlznicky.

Subory nechcu programy ako OpenOffice otvarat, az po rucnom premenovani.
Ked ich vsak premenujeme, pricom ich opat pomenujeme aj s diakritikou,
ta sa uz zobrazi spravne a je to OK.

Podobny problem ma moja manzelka v Ubuntu 6.06, GNOME, - v skole dostala
CD so studijnymi materialmi a nielenze tam boli doc subory, ale este aj
v nazvoch s diakritikou.

V mojom SuSe 10.1, KDE, som sa s tym este nestretol, ale to je mozno len
preto, lebo s loosersky pomenovanymi subormi sa nastastie nestretavam.

Poradte prosim, ako najst riesenie.

Dakujem.

ostry