[linux] diakritika v nazvoch suborov

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Čtvrtek Říjen 26 17:19:04 CEST 2006

On Thu, Oct 26, 2006 at 05:02:45PM +0200, Jan Ostrochovsky wrote:
> Ahojte,
>
> v SuSe 10.0, KDE, ktore pouziva jeden kolega (nie je ITckar), je
> posahana diakritika v nazvoch suborov a priecinkov. Cez Yast2 sme
> nastavili kodovanie systemu na UTF-8, ale nepomohlo. Namiesto pismen s
> diakritikou sa zobrazuju 2 obdlznicky.
>
> Subory nechcu programy ako OpenOffice otvarat, az po rucnom premenovani.
> Ked ich vsak premenujeme, pricom ich opat pomenujeme aj s diakritikou,
> ta sa uz zobrazi spravne a je to OK.
>
> Podobny problem ma moja manzelka v Ubuntu 6.06, GNOME, - v skole dostala
> [...]

Problem je v kodovani pri pripojeni media. Ci uz CD, alebo particie
disku.

Niektore filesystemy maju prepinace codepage, iocharset, alebo nls.
Podla 'man mount' su to fat (vfat), ntfs, iso9660, udf, jfs.

V man-e som pre ext2(3) nic take nenasiel, ale i tento fs podla mojich
informacii nepouzival od zaciatku utf-8, len neviem ako ho potom
rozchodit, ked je starsi a zle sa pri pripojeni movym jadrom zobrazuje.

--
Marian Cavojsky