[linux] One time passwords & ssh

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pátek Září 1 08:37:22 CEST 2006

Ahoj,

  ja som to tiez chcel niekedy riesit. Nakoniec som skoncil tak, ze som
si vygeneroval asi 20 ssh klucov a kazdy z nich som zasifroval inym,
nahodne vygenerovanym heslom. Tie kluce mam schovane na webe a zapisane
kluce nosim so sebou (to su vlastne tie OTP). Po prihlaseni vyradim
rucne dany kluc autorizovanych, dalo by sa na o ale urobit aj nejaky skript.

  Problem je len v tom, ze putty pouziva ine kluce ako openssh (aspon
klient), ja som ich vygeneroval pre putty v domnienke toho, ze windows
s putty najde clovek skor ako nejaky linux/unix. Ked som ho ale porteboval,
opak bol pravdou. Jedine pocitace, z ktorych som mohol z Invexu bez
problemov pouzit internet boli Suny so Solariosom (vratane openssh :-).

  Momentalne mam uz ale internet cez mobil, midpssh applet a k tomu
telefon s plnou klavesnicou, takze to uz nemam dovod pouzivat.
Jedine ten displej mobilu je trocha maly. :-)

			SAL