[linux] Mplayer a rozne typy output pod KDE

Jan Sarenik jasan na x31.com
Úterý Září 12 08:50:58 CEST 2006

Ahoj!

> Rozbehavam (k)mplayer a pod. pod KDE a xcel by som si trosicku urobit
> prehlad v tomto:
> x11 // X11Shm

Softverove X11 vykreslovanie (najpomalsie).

> X11 VIDIX // XVidix

Vyuziva priamy pristup na graficku kartu (teoreticky najrychlejsie?).
VIDIX ovladace chcu robit obdobu MGA (Matrox-only) ovladacov pre ine
typy graf. kariet.

> X11/xv // XVideo

Velmi rychle. Vyuziva XVideo rozsirenie X servera, ktory vyuziva
dostupne vlastnosti ovladaca grafickej karty (teda XVideo by Ti
nepomohli ak X bezi s ovladacom VESA, ale spravi velky rozdiel ak to
pustis pod ati/via/nvidia/...).

> popr. este dalsie OpenGL verzie - pozitiva, negativa.

Ak Ta to fakt zaujima, citaj. Na
http://www.mplayerhq.hu/DOCS/HTML/cs/index.html
je krasna nova dokumentacia k MPlayeru a enkoderu po cesky.

OpenGL som nikdy nepouzil a ani som necitil tu potrebu.

> Rovnako by ma zaujimalo, co z toho pouzitelne pojde na tenkom klientovi
> (aby to uplne nezrusilo server a linku (LAN 100Mbit)).

Ak prenasas po sieti cely displej, tak najlepsie nic :) Ale jedine co by
malo vobec fungovat je x11 ovladac, pretoze potrebujes prenasat body
s farbami a nie pristupovat na graf. kartu servera (o co by sa
bezvysledne snazil Vidix a Xv).

Ak mas namysli tenkeho klienta ako nieco male, kde vsak bezi nativne X
server, plati to iste ako pre desktop. Pouzi Xv pripadne XVIDIX.

  Nech Ti padne na uzitok!
 S pozdravom
  Jasan