[linux] Linux a grafická karta.

Milan Plzik emempi na gmail.com
Pondělí Září 18 13:46:37 CEST 2006

On Po, 2006-09-18 at 08:33 +0200, Bc. Roman Nociar wrote:
> Dobrý deň

 Dobry den,

> Obraciam sa na Vás s prosbou o pomoc s rozbehaním grafickej karty na Linuxe,
> konkrétne na 64 bit Mandrive. Stále tam neviem rozbeha» 3D akceleráciu
> na nvidií 6600 gt. Po surfovaní a hµadaní odpovedí na nete som

  Instalacia NVIDIA ovladacov nie je uplne trivialna, ale mala by sa dat
zvladnut. Zo stranky http://www.nvidia.com/object/unix.html si stiahnite
instalacny subor. Po stiahnuti mu pridajte prava na spustanie (pomocou
chmod +x /cesta/k/suboru.sh ) a prihlaste sa v textovej konzole (nie v
grafickom prostredi) ako root. Najskor musite vypnut graficke rozhranie
(ak ma pamat neklame, pomocou /etc/init.d/dm stop ), potom spustit
instalacny subor - ten sa pokusi korektne nainstalovat ovladac.

  Ak bola instalacia uspesna, este skontrolujte, ci instalator upravil
subor /etc/X11/xorg.conf tak, ze v sekcii "Device" obsahuje riadok:

  Driver "nvidia"

  Pokial obsahuje Driver "nv", zmente nv na nvidia. A ak vsetko prebehlo
korektne, po spusteni

  /etc/init.d/dm start

  by sa na obrazovke malo zobrazit logo vyrobcu grafickej karty a
akceleracia by mala fungovat. Pokial nieco neprebehlo korektne, problemy
rychla a zvycajne ucinna rada je zmenit Driver "nvidia" naspat na Driver
"nv" a /etc/init.d/dm restart, tym sa znovu zacne pouzivat stary
ovladac.

  Pokial by sa vyskytli nejake problemy, nezabudnite k popisu pridat
vsetko, co bolo ste zmenili a presny popis vsetkeho, co sa deje. :)

> S pozdravom Bc. Roman Nociar

	Milan Plzik