[linux] Ako premenovat 1500 fotiek

Lubomir Host rajo na platon.sk
Čtvrtek Září 21 20:59:01 CEST 2006

On Thu, Sep 21, 2006 at 05:34:36PM +0200, Jan Ostrochovsky wrote:
> ja mam jedno manazerske riesenie:
>
> poslat zadanie aj so subormi na rucne premenovanie lacnej pracovnej sile
> do niektorej rozvojovej krajiny, najlepsie takej, ktora neprijala skvelu
> ponuku na lacne produkty Microsoftu (ale to sa lepsie oplati, ak je
> predpoklad, ze v buducnosti podobnych zadani bude viac a ze krajina
> zostane chudobnou dlhsi cas, aby sa vratila casova investicia v podobe
> nakontaktovania sa na tu pracovnu silu)
>
> ostry

A co takto priamno utilitka na to?

for i in img*.jpg ; do jhead -n%Y-%m-%d_%H%M%S_%f $i ; done

Premenuje na zaklade Exif informacii v *.jpg subore (slusne fotaky to
tam davaju vzdy).

Dalsie tipy:

http://platon.sk/forum/en/viewtopic.php?t=23
http://platon.sk/forum/en/viewtopic.php?t=47

Az by bol zaujem, mozem dat k dispozicii skript, ktorym cez citacku
kariet taham fotky z mojho fotaku (CF karta, Canon EOS 300D). Skript
automaticky premenuvava subory podla datumu a robi rotaciu na zaklade
Exif tagu (treba mat zapnutu funkciu auto-rotate vo fotaku).

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Group                              http://platon.sk/  : :' :