[linux] Ako pozerat DVD z HDD ([g]mplayer)

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Pátek Září 22 17:54:43 CEST 2006

Vojtech Zachar wrote:

> Ako si v MSWindows nastavis "normalne otvorenie DVD", ktore je zazalohovane
> na HDD? Nemusis odpovedat.

1.
Na "zalohovane" DVD sa pouzije "demo" verzia :) PowerDVD.
Tam proste nabrowsujes DIR a spusti Ti DVD aj s MENU a vs. tymi somarinami.
Mplayer to tak nerobi (co som rad, a urcite sa da k tomu presvedcit).

2.
Mne gmplayer dvd://1 -dvd-device /home/filmy/cesta/VIDEO_TS, resp.
mplay2(moj alias) $path uplne vyhovuje, ale pre BFU je to nepochopitelne
zlozite.

> V KDE sa neda vytvorit ikona, ktora spusti akykolvek prikaz?
> Pripadne by malo byt mozne v Konqueror zadefinovat akciu na prave
> tlacitko mysi stlacene na akomkolvek subore/adresari, aby ho prehralo s
> potrebnymi parametrami.
>
> Hope it helps. Ale skor si myslim, ze si na to uz davno dosiel sam. :-)
>
> Vojto

3A.
Ikonka v KDE je na FIGU BOROVU :) ako som spravne pochopil. Pretoze tam
bude nemenna cesta. Alebo budem mat 50 ikoniek pri 50 filmoch?
Alebo je este mozno spravit 1 ikonku do PlayAlways a BFU si tam vzdy
skopiruje subory.

3B.
detto 1 ikonka, ale PlayAlways bude ln -s na DVD, kt. xceme prehravat.
Lenze ten link A) treba vytvorit (a v GUI samozrejme) a B) user to obcas
zabudne a spusti "stary" - posledne pozerany film.
Urcite sa da najst workaround, ale IMHO nic moc. Proste spicovy(!)
(g)mplayer tuto zakladnu fciu missing. Pripadne to mozete niekto aj
reportnut do wishlist.

Pekny vikend!

JK