[linux] Ako pozerat DVD z HDD ([g]mplayer)

Milan Plzik emempi na gmail.com
Pátek Září 22 18:18:23 CEST 2006

On Pi, 2006-09-22 at 17:54 +0200, Jan Kunder wrote:

> [...]
> Mplayer to tak nerobi (co som rad, a urcite sa da k tomu presvedcit).
>
> 2.
> Mne gmplayer dvd://1 -dvd-device /home/filmy/cesta/VIDEO_TS, resp.
> mplay2(moj alias) $path uplne vyhovuje, ale pre BFU je to nepochopitelne
> zlozite.

> 3A.
> Ikonka v KDE je na FIGU BOROVU :) ako som spravne pochopil. Pretoze tam
> bude nemenna cesta. Alebo budem mat 50 ikoniek pri 50 filmoch?
> Alebo je este mozno spravit 1 ikonku do PlayAlways a BFU si tam vzdy

  Ikonka v KDE moze ukazovat na shell script, ktory prebera parametre a
v kombinacii s drag&drop adresara s DVD moze prave toto poskytnut ten
spravny efekt.

  Dalsia rovnako ak nie viac efektivna moznost je pouzit

zenity --file-selection --directory

 (popr. este aj s preddefinovanym vychodzim adresarom) a zvysok skriptu
uz len zariadi, ze s pozadovanym DVD spusti (g)mplayer.

> 3B.
> detto 1 ikonka, ale PlayAlways bude ln -s na DVD, kt. xceme prehravat.
> Lenze ten link A) treba vytvorit (a v GUI samozrejme) a B) user to obcas
> zabudne a spusti "stary" - posledne pozerany film.
> Urcite sa da najst workaround, ale IMHO nic moc. Proste spicovy(!)
> (g)mplayer tuto zakladnu fciu missing. Pripadne to mozete niekto aj
> reportnut do wishlist.

  Ak spravne chapem kontext, tot moja odpoved: mplayer j je konzolu
pouzivajuca binarka (ktora pozadovanu funkciu pozna), ku ktorej existuje
nejake GUI (ktore uz funkciu nepodporuje). Featura to nie je prilis
pouzivana, kedze ju tam doteraz nikto nepridal/nepozadoval ju. Dovod je
mozno vcelku jednoduchy - obycajni pouzivatelia si pustaju DVD a
skusenejsi zvladnu spustit mplayer z prikazoveho riadku. Mozno je cas
napisat feature request.

  A btw, chybajucu featuru zvycajne reportuje ten komu chyba, ten odkaz
na ostatnych clenov mailing listu nie je prilis dobry napad (uz len
kvoli tomu, ze sa moze objavit N nezavisle od seba poslanych e-mailov do
mplayer devel mailing listu a tak).