[linux] transparent proxy SQUID * ako obist spatne presmerovanie - endless loop

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Úterý Září 26 11:18:50 CEST 2006

Matus UHLAR - fantomas wrote:

> citat z RFC2616:
>       "transparent proxy" is a proxy that does not modify the request or
>       response beyond what is required for proxy authentication and
>       identification.
>
> takze chces skor odchytavat spojenia, nie transparentny (a ani
> *transparentny*) proxy.
transparentny
*transparentny*
[NEvidim rozdiel (spravil som niekde preklep?)]

D) To co je tam teraz (status quo) je transparent proxy al. nie?
IMHO (vr. toho RFC, co pises) ano=je.
Ak nie - kde nastava modifikacia?
(cerpal som z root.cz - link bude, ak treba)

> preco nechces nastavovat proxy? odchytavanie spojeni ti moze priniest
> niekolko problemov (napriklad s MTU discovery).

1. X stanic * Y prehliadacov * [(niekde 2) OS/1PC] = vela (IMHO
zbytocnej) prace

2. ak sa kupi nova masina / preinstaluje win / si ktosi donesie book =
musi nastavit proxy a neuveris, aka mission impossible to je pre BFU

3. access control - ak sa bude dat ist von // na "zakazane stranky" aj
bez squidu, tak si naopak ti sikovnejsi nastavia "bez proxy" a cely
access list/rules v squide su mi na figu

F) Tak mi napada, ze mi mozno vies helfnut s 3); a aj 2) - mozno sa da
nejako donutit OS (win aj lin!) nejako cez DHCP, aby nastavoval
defaultne proxy? (nieco ako viem cez DHCP pridelit IP, subnet, ns1, ns2
etc.)
Ak nieco take existuje - prosim vysvetlenie, al. aspon klucove slovicka.

Dik!

JK

--
Ing. Jan Kunder