[linux] transparent proxy SQUID * ako obist spatne presmerovanie - endless loop

Středa Září 27 14:57:32 CEST 2006

On 26.09.06 11:18, Jan Kunder wrote:
> transparentny
> *transparentny*
> [NEvidim rozdiel (spravil som niekde preklep?)]

rozdiel je v hviezdickach, ja len keby sa toho chcel niekto chytit :)

> D) To co je tam teraz (status quo) je transparent proxy al. nie?

predpokladam ze ano. Ale nema to nic spolocne s tym, ci odchytava niecie
spojenia. Proxy server, ktory odchytava HTTP spojenia, nemusi byt
transparentny a transparentny HTTP proxy server nemusi (vediet) odchytavat
HTTP spojenia.

> 1. X stanic * Y prehliadacov * [(niekde 2) OS/1PC] = vela (IMHO
> zbytocnej) prace

nastav proxy autoconfig skript a DHCP tak aby o nom informoval

> 2. ak sa kupi nova masina / preinstaluje win / si ktosi donesie book =
> musi nastavit proxy a neuveris, aka mission impossible to je pre BFU

nastav proxy autoconfig skript a DHCP tak aby o nom informoval

> 3. access control - ak sa bude dat ist von // na "zakazane stranky" aj
> bez squidu, tak si naopak ti sikovnejsi nastavia "bez proxy" a cely
> access list/rules v squide su mi na figu

to je problem firewallu, nie proxy servra.

> F) Tak mi napada, ze mi mozno vies helfnut s 3); a aj 2) - mozno sa da
> nejako donutit OS (win aj lin!) nejako cez DHCP, aby nastavoval
> defaultne proxy? (nieco ako viem cez DHCP pridelit IP, subnet, ns1, ns2
> etc.)
> Ak nieco take existuje - prosim vysvetlenie, al. aspon klucove slovicka.

"wpad" pripadne "dhcp proxy autoconfig". proxy autoconfig je javascript
funkcia ktorej zadar URL a ona vypluje ako pristupovat, a DHCP obsahuje
rozsirenie, ktorym vies zadat URL k tomu autoconfigu. Len ten skript
spristupni priamo, nie len cez proxy :)

Linux - It's now safe to turn on your computer.
Linux - Teraz mozete pocitac bez obav zapnut.