[linux] UTF-8 + centericq

JohnNy64 johnny64mail na gmail.com
Středa Září 27 23:36:35 CEST 2006

Zdravim...
Na IM pouzivam centericq 4.21.0, ktore bezi pod screenom na remote serveri,
kam sa pripajam cez ssh...
Mam s nim vsak problem, konkretne ten, ze nespravne pise diakritiku...
Lokalne mam nastavene $LANG na en_US.UTF-8, to iste aj na remote serveri; v
centericq som nastavil konverziu kodovania na
remote: cp-1250
lenze centericq ma zjavne problemy s kodovanim... niektore znaky nevypise
vobec, niektore vypise nespravne, niektore rozhodi na 3 a vysledok je ten,
ze po chvili zacnu spravy vyskakovat z okna, kde maju byt a z contact listu
je iba hromada pismen bez viditelneho poriadku... Vykreslovanie okien tiez
nefunguje tak, ako by mohlo (zlozene su iba zo znakov +,-,|), ale to mi az
tak velmi neprekaza...
Lokalne v KDE konsole UTF-8 terminaly funguju takmer bez problemov (napr.
obcas elinks s diakritikou trochu robi sum, ale s jednotlivymi znakmi nema
problem), rovnako aj pod screenom...
Remote zvlada znaky samotny pseudotty, ked tam spustim centericq mimo
screenu, zvlada aj okna lepsie, aj diakritiku (nevie vypisat iba ň, č, ď),
len pri pisani vstupu to nezobrazuje spravne znaky, ale nejake 4-znakove
kody... ale po nacitani toho vstupu nacita spravne znaky, nie tie kody...
centericq lokalne mimo screenu lepsie pise okna, rovnake problemy ako pri
remote mimo screenu... avsak lokalne v screene to zvlada o cosi lepsie, nez
remote v screene (vlastne takmer rovnako, ako mimo screenu, len horsie robi
okna a namiesto 4-znakovych kodov pri vstupe pise dvojice obdlznikov), co
ma maetie asi najviac, lebo screen je rovnaka verzia... .screenrc mam tiez
rovnake... cize to vyzera tak, ze na remote serveri ta ista verzia screenu
sa sprava inak, ako lokalne (pri rovnakych nastaveniach)...

Dalsi problem je u mna lokalne... Ako treba nastavit console font, aby
podporoval diakritiku? Tiez sa mi nepaci, ze na tty mi interpretuje
sekvencie typu 'a, 'i, ^o, "o a podobne a namiesto tychto retazcov mi pise
znaky s diakritikou... Toto ma myslim do cinenia s nastavenim
console-setup, uz som sa s tym nejaku dobu babral, ale nepodarilo sa mi to
vyriesit...

Vopred vdaka za pomoc...

--
JohnNy64 alias Parcialna Derivacia              |  .''`.
...and once Tux will rule the world!            | : :'  :

Please don't send me attachments in MS Word, Excel nor PowerPoint format.
See http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.html for more info.

Kto je to hacker: http://www.security-portal.cz/clanky/kdo-je-to-hacker.html

Atra esternĂ­ ono thelduin             | May good fortune rule over you
Atra du evarĂ­nya ono varda            | May the stars watch over you
Un atra mor'ranr lĂ­fa unin hjarta onr | And may peace live in your heart