[linux] NIC nejdu pod etchom a idu pod Knoppixom

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Čtvrtek Duben 5 06:57:15 CEST 2007

On Thu, Apr 05, 2007 at 03:25:53AM +0200, Jan Kunder wrote:
> Ahoj.
> HW:
> Mam masinu Siemenens Celeron400/512MB.
> NIC0=onboard Intel 100Mbit = off
> NIC1=Intel 100 = ON = eth0
> NIC2=RTL8139C Canyon = eth1
> NIC3=RTL8139D Canyon (skusal som aj SMC 8139C asi +) = off
> mam iba 2 PCI sloty.
>
> Ak masinu nabootujem z Knoppix CD 5.1.1 EN (2.6.19), tak vsetko ide OK,
> t.z.:
> NIC2 a 3 mozem kludne zamienat (nie za behu :), ak zapnem v BIOSe
> NIC0, tak vidim vsetky eth ... proste tak ako si to predstavujem a je
> [...]

<skratene/>

> Okrem blbeho roota :| uz neviem.
> Ak by som bol na WIN, tak by som hadal, ze je niekde v registroch
> natvrdo nastaveny hardware a nic nove sa nesnazi sponat, ale tu?
> Nie je mozne, ze by to nejako udev manipuloval?

udev si na zaciatku poznaci, ktore MAC adresy maju priradeny ktory NIC.
Cize takto sa moze stat, ze problematicky prehadzuju karty. Nemalo by sa
stat, ze vam niektoru kartu nemoze najst. Jedine, zeby vam priradil
niektory iny ethx a vy ste si to nevsimli.

> lspci kraaasne vypise, ze vidi vsetky sietovky, len ifconfig ukaze iba
> lo. Este ma napada, ci niekde nie je eth viazane na MAC?
> Kde hladat, co skusit?

Skuste spustit '/sbin/ifconfig -a' aby vam vypisal aj nenakonfigurovane
a vypnute rozoznane sietovky.

Podla tohoto (ak tam budete mat vsetky sietovky, co predpokladam) mate
jadro nakonfigurovane dobre (najlahsie sa to kontroluje po nastartovani
systemu skontrolovanim vypisu dmesg, kde by mal byt zoznam vsetkeho
rozoznaneho HW).

Treba bud upravit konfiguraciu sietovych rozhrani, podla aktualneho
stavu rozoznavania HW, alebo podhladat subor (domaca uloha, nechce sa mi
to teraz hladat a nedrzim si to v hlave), v ktorom si udev uklada
informacie o sietovych kartach a priradeniach na dev zariadenia.

--
Marian