[linux] 32 bit na 64 bit

Milan Plzik emempi na gmail.com
Sobota Duben 14 16:51:12 CEST 2007

On So, 2007-04-14 at 13:46 +0200, orthoo na centrum.sk wrote:
>   ahojte

  Ahoj,

> nahodil som na svoj pc xubuntu 64 bit leo 32 bitka mi na core 2 duo vobec neslapala spravne.

  Cudne, spravanie by malo byt zhruba rovnake, dokonca si dovolim
tvrdit, ze 32bitovy linux este sem-tam moze fungovat korektnejsie.

> narazil som na problemi s instalaciuo 32 bit programov na 64 bit .
> vela veci mi uz ide ale napr s tymto si neviem dat vobec rady
> pri instalacii matlab R14 for linux mi vypisal toto a preitm na 32 bit
> verzii to bolo uplne v pohode
>
> toto je vypis instalacie a jaj zlyhanie.....
>

> root na martinko-laptop:/usr/local# cd matlab7
> root na martinko-laptop:/usr/local/matlab7# sh /mnt/iso/install

<highlight>
> cp: cannot stat `/mnt/iso/update/bin/glnxa64/*': No such file or directory
</highlight>

> Error writing to /tmp/5400tmwinstall
> The installer is unable to copy files to /tmp.
> Make sure that /tmp exists, is writable, and has
> at least 5 megabytes of available space.
> root na martinko-laptop:/usr/local/matlab7#
>

> vraj treba na take instalacie  dake kniznice 32 bitky dake som tam uz
> dal ked som instaloval wine ale na ine aplikacie to vobec nejde.

  Nuz, vsimni si hlavne highlight-nuty riadok. Vyzera to tak, ze matlab
hlada nejake svoje 64bitove binarky (odhadujem podla nazvu adresara). To
znamena, ze matlab si detegoval (aspon podla jazykovedcov:) 64bitovy
system a podla toho sa sprava. Kedze matlab som este v zivote nevidel,
moj jediny odhad je skusit spustit instalator napriklad pomocou
'linux32', teda:

linux32 sh /mnt/iso/install

  s troskou stastia si potom instalator bude mysliet, ze je na 32bitovom
stroji a spusti 32bitovu instalaciu. Avsak stale iba hadam, takze to
treba brat s rezervou.

> dakujem moc ak niekto odpovie som dost bezradny

	Milan