[linux] cdrom

Středa Duben 18 09:23:14 CEST 2007

On 16.04.07 23:24, ollelo wrote:
> ved to, ale vyzera to ako by z fstab necital...

z fstabu cita len vtedy ked zadas len device alebo len cestu. Ked zadas
oboje, ignoruje to a musis zadat ruzne aj ten zvysok.

> Dňa Po 16. Apríl 2007 23:07 riki napísal:

ale mozes pridat dalsie optiony

tu by mala byt medzera ^

ja mam na to taky pekny programik, vola sa xvmount.

autofs som na toto neskusal, ten je vhodny napriklad na sietove mounty, t.j.
ked vies ze chces niekam pristupit. V pripade cdromky by kazdy pristup do
adresara /dev/cdrom znamenal pokus o primountovanie, plus autofs adresar
nevytvara dopredu, takze /mnt/cdrom by neexistoval pokial by si vylistoval
/mnt

Mimochodom: /mnt je podla FHS urceny na docasne mounty priamo na adresar,
nie na vytvaranie podadressarov - pokial nepouzivas distribuciu, ktora tam
vytvara podadresare, tak ich tam sam radsej nevytvaraj
(ja by som to asi skusil zmenit aj v takomto pripade)
vid
http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html#MNTMOUNTPOINTFORATEMPORARILYMOUNT

na mountovanie medii ako su cdrom a floppy je vo FHS specifikovany adresar
/media, vid http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html#MEDIAMOUNTPOINT

skusal som aj vold, ktory vie checkovat na pritomnost CD v mechanike, ale
hadzal mi kopu kernel hlaseni, co sa mi nepacilo. Nepouzivam mechaniky tak
casto aby som to musel mat automatizovane...

Linux IS user friendly, it's just selective who its friends are...