[linux] UNOCODE, UTF8 to other codings, Firefox, libs for UNICODE

Pavol Kučerák kucerak na ppa.sk
Úterý Duben 24 17:52:54 CEST 2007

Zdravim vas.
Mam zopar starsich pocitacov s nainstalovanymi starymi systemami,
ktore sa mi nechce preinstalovavat, a nemam tam UTF a pod.

Potrebujem pozerat web. stranky kodovane i v UTF8 a pripadne
ich dalej spracovat, treba mi ich prekopnut napr. do ISO-8859-2.

Stary IE aj 5.x vo Win dokaze "Save As" s definovanim vystupneho
kodovania. Dokaze to aj Mozilla Firefox? Zatial sa mi zda ze nie.
Pozeral som aj na internete.
Teraz som si vo Windows XP (v praci mam len Windows) nahodil
Firefox 2.0 a nevie to. Su na to nejake rozsirenia, prosim?

Iconv mi na tych suboroch padne, lebo obsahuju znaky ktore sa nedaju
previest. Myslim ze webovy prehliadac si s tym moze poradit tak,
ze znaky zakoduje pomocou &bla bla; asi to aj IE tak robi.

Mozte mi prosim poradit nejaky nastroj?

A este, prosim, nejake zakladne verzie unicode alebo utf8
k funkcii, makram: getc(), putc(), fgets(), fputs(), strlen(), strchr(), strcpy().
Z toho co som chvilu pozeral cez google, som zatial nezmudrel.

Alebo nejake prevodne funkcie?
Mozte ma prosim nasmerovat?

Vdaka
P.Kucerak