[linux] kopirovanie diskov

Úterý Srpen 14 10:50:08 CEST 2007

On 14.08.07 08:58, Ing. Rudolf Kollar wrote:
> [...]

bol by som mimoriadne rad, keby si nequotoval svoj vlastny text. Quoting sa
pouziva na to, aby si nim oznacil text, ktory napisal niekto iny.
Tiez by som bol rad, keby si si nastavil zalamovanie riadkov na rozumnu
dlzku, t.j. 72-75 riadkov. Dakujem.

Zdrojovy disk by si mal mat mountnuty maximalne read-only. Takto sa na neho
nebudu zapisovat ziadne zmeny. Ak kopirujes zo systemoveho disku, mountnuty
ho budes musiet mat, pokial vsak zrusis vsetky zapisujuce programy (a quoty,
ak mas), pojde vsetko remountnut za behu
(mount -o ro,remount / ; mount -o ro,remount /var ; ...)

Cielovy disk mat mountnuty nesmies. Zapis cez 'dd' ide priamo na disk, nie
cez filesystemovu uroven. Nerozumiem co a ako si skusal ked ti to
nefungovalo. Je pravda ze ak ma disk zakazany zapis, nedovoli ti ho ale tu
nejde o zakaz cez mount ale cez hdparm.

pokial ide o bs, je lepsie pouzivat vacsie bloky, nech nie je system
pricasto vyrusovany, vela diskov vsak dokaze naraz preniest len blok do
velkosti niekolko KiB , blok 16MiB je teda zbytocne velky. pouzil by som 8
az 64.

(R)etry, (A)bort, (C)ancer