[linux] linux SAMBA (network disc) + domain + winXP roaming profiles

jan unknown johanxor na gmail.com
Středa Srpen 15 00:51:20 CEST 2007

Dobry den,

v nasledujucich riadkoch sa pokusim popisat situaciu, ktoru by som rad
vyriesil, preto ak ma niekto s tymto nejaku skusenost kazdy napad, resp
pripomienku rad uvitam. Dik.

Situacia nasledovna:

Firemna siet - kabelaz + switche (2x16portov) na 100mbit, klientske stanice
cca 25 pc s WinXP, server kde bezi samba + linux p4 3ghz jednojadrovy, 2Gb
ram, gigabit sietovka.

Cielove riesnie: chcel by som aby kazdy pouzivatel klientske stanice mal
svoj profil (teda adresar documents and s...\user\*) na sietovom disku,
cize pracoval so vsetkymi subormi (ci uz nejake wordovske dokumenty,
uctovnictvo + db, cache IE a pod). Dovod je zaloha dat klientsky stanic,
ktora by sa tymto lahko vyriesila tak ze na servry kde je samba + klientske
profily na sietovom disku, stacilo by mat teda raid na disku servra.

Moje navrhovane riesenie: teoreticke takze neviem ci bude funkcne.
kedze siet je 100mbit, neviem ci bude server zvladat traffic, ked bude napr.
20 uzivatelov sucastne pracovat, preto som rozmyslal zmenit switche na
switch (kedze kabelaz je 100mbit), ktory bude mat 1-2 gib porty pre
pripojenie servra so sambou a klienti zostanu na 100mbit sieti.
Hw konfig. servra by zostala + obsahoval by 2x 320gb disk 7200rpm, sata bud
raid1 alebo raid5? co by bolo rychlesie a flexibilnejsie..?
Zo servra by sa este taktiez cez 1gib port switcha pripojila dalsia masina s
jednym diskom na ktoru by sa tlacili kazdy vecer rsyncom vsetky data zo
servra so sambou, pre pripad ze by mohla odist cela masina.

Chcel by som sa preto spytat ci niekto nemate s takym riesenim skusenost, ci
by HW servra stihalo obsluhovat danych cca 20uzivatelov pacujucich sucastne,
ci by 100mbit siet bola schopna uniest traffic ktory by vznikal a pod.

Vopred dakujem za pripadne navrhy resp. riesenia, s pozdravom.