[linux] Smtp auth pre odosielanie, sandmail, exim, debian, slackware

Kučerák Pavol pavol.kucerak na mail.t-com.sk
Pátek Srpen 17 12:02:28 CEST 2007

Dobry den, pozdravujem vas.
Mám takúto prosbu. 9. augusta som posielal e-mail o smtp auth,
ktorým som nadviazal na moj mail z 18. juna. Niekde som mozno
urobil dajaku chybu, mozno eticku (?), alebo technicku(?), ale
neprisla
mi odpoved (zatial som ziadnu nenasiel).

Teda pokusim sa este raz. Prosil by som radu, ako spojazdnit
smtp auth v debiane alebe slackware, vo funkcii klienta,
chcem posielat maily von cez t-com.

Mam nainstalovane:
- debian woody, z toho uz chcem prejst na nieco novsie,
 ako ste mi uz aj odporucali, - tam je exim,
- a Slackware 9.1 - tam se sendmail, mozem ties skusit novsiu
 distribuciu.

V ziadnom z tychto systemov mi pre posielanie nefunguje smtp
auth.
Myslim ze pritomnost auth mechanizmu sa da zistit po
nakonektovani
telnet localhost 25, prikazom EHLO localhost.
Mne sa neukazalo ziadne auth, iba v odpovedi na HELP.
Teda mozno sa daju tieto programy (nakonfigurovet a)
skompilovat
a nakonfigurovat tak aby smtp auth fungovalo.
Prosim o radu, pomoc, odkazy, literaturu.

Alebo, ktoru novsiu distribuciu pouzit (najradsej Slackware ci
Debian,
mam stary pocitac Pentim 200 MMX, 64MB RAM), aby som musel
co najmenej laborovat a podla moznosti uz tieto vlastnosti tam
boli.
Mozno to zalezi od nejakych dalsich balikov typu SSL, ale nemal
som
doteraz dost casu problematiku prestudovat; a asi ani nebudem :-
(.

Este prosim o pomoc, kde by som zohnal instalacne CD pre novsie
Debiana stable distribucie, tak aby som nemusel tahat z
internetu.

Dakujem za kazdu pomoc a radu, prajem vela zdaru.
P.Kucerak