[linux] Smtp auth pre odosielanie, sandmail, exim, debian, slackware

juraj na bednar.sk juraj na bednar.sk
Pátek Srpen 17 14:01:22 CEST 2007

Dobry den,

> Mam nainstalovane:
> - debian woody, z toho uz chcem prejst na nieco novsie,
>  ako ste mi uz aj odporucali, - tam je exim,
> - a Slackware 9.1 - tam se sendmail, mozem ties skusit novsiu
>  distribuciu.

v prvom rade, vzdy ked riesite nejaky problem, pouzivajte najnovsie
verzie distribucii.

> V ziadnom z tychto systemov mi pre posielanie nefunguje smtp
> auth.
> Myslim ze pritomnost auth mechanizmu sa da zistit po
> nakonektovani
> telnet localhost 25, prikazom EHLO localhost.

v debian woody treba postfix-tls balik a sasl balicky.

> Mozno to zalezi od nejakych dalsich balikov typu SSL, ale nemal
> som
> doteraz dost casu problematiku prestudovat; a asi ani nebudem :-
> (.

Zial, toto nie je hotline, zmyslom tohto mailing listu je pomoct
ludom, ktori sa na niecom zaseknu a nastudovali si, co sa da. Nie
sme tu na to, aby sme zdarma riesili niekoho problem s nedostatkom
casu. Teda hovorim minimalne za seba.

Ale kedze na SASL klienta mam zhodou okolnosti napisane howto,
tak tu je:

do main.cf:

# sasl
smtp_sasl_auth_enable = yes
smtp_sasl_password_maps = hash:/etc/postfix/sasl_passwd
smtp_sasl_security_options = noanonymous
relayhost = [mail.t-com.sk]

do sasl_passwd:

[mail.t-com.sk]         meno:heslo

spustit