[linux] SMTP t-com.sk a RFC1918

Lubor Kacian kacian na kacian.sk
Čtvrtek Srpen 23 11:12:52 CEST 2007

Dňa Štvrtok 23 August 2007 Matus UHLAR - fantomas napísal:
> ze oni pouzivaju rezervovane privatne IP vo vnutornej sieti, a ze ty
> zverejnujes MX s takou IP do sveta, su dve rozdielne veci. To prve je v
> poriadku (pokial pouzivaju tie IP interne, na to predsa su) a to druhe nie.
>
> Takze si to privatne MX radsej vyhod, inac sa coskoro dostanes aj do
> bogusmx.rgc-ignorant.org, badmx.rhsbl.sorbs.net a inych blacklistov
> zameranych na podobne zhovadilosti.

Asi sme sa nerozumeli, ten privatny MX ma telekom.
Moj server to odmietol prijat kvoli privatnej IP telekomu.
Citoval som hlavicku spravy, vratenej uzivatelovi vonku.

U mna postfix hlasi:
proxy postfix/smtpd[21263]: NOQUEUE: reject: RCPT from
sas3.t-com.sk[213.81.152.136]: 554 5.7.1 <xxx na xxx.sk
: Sender address rejected: Domain MX in RFC 1918 private network;
from=<xxx na xxx.sk> to=<zzz na zzz.sk> proto=ES
MTP helo=<sas3.stonline.sk>

A stale som nevedel preco, lebo tu nie je ziadna lokalna IP spomenuta.

--
Lubor Kacian
FONET s.r.o.