[linux] Re: KOMERCIA: webcam pod Linuxom

Jaro Soltys jardique na gmail.com
Čtvrtek Únor 1 11:03:08 CET 2007

vid.
http://www.root.cz/zpravicky/vyvojar-jadra-nabizi-tvorbu-ovladacu-zdarma/

j.

> Druha moznost, ako si to ticho mozem vysvetlit je, ze sa potvrdzuju moje
> slova o tom, ze linux support pre mensie projekty a beznych ludi je
> horsie dostupny, ako windows support, kde v kazdej ulici maju ludia toho
> svojho ITckara.

linuxaka neni problem najst. tebe by sa chcelo po 8 a viac hod denne
stravenych za pocitacom drbat s hardwarom od *censored* vyrobcu ?

> A konkretne nizsie uvedeny typ problemu by vo Windowse ani nebolo
> potrebne riesit - jednoducho by sa odklikal setup.exe z CD pribalenych
> ku kameram, kde byvaju vacsinou ovladace len k Windows a Mac OS,
> podobne, ako u ineho hardveru.

vid linka hore. navyse sikmooke drivre na sikmooke usb zariadenia su
casto pricinou modrych obrazoviek... alebo mas k tomu dodavany
software spraveny v dakom pajazyku, ktory nepatri na desktop a chodi
to desne pomaly...

> Toto vsak samozrejme stale nie je dovod, pre ktory by som od Linuxu
> odisiel, lebo mojou motivaciou preco pouzivam Linux a nie Windows NIE JE
> "mat lahky zivot".

skus kodit lowlevel veci pod woknami. 1000x radsej by som kodil driver
pre linux...

tie tvoje 2 typy linuxov nas nezaujimaju, nech to beha vsade :) ked to
pojde pod vanilla kernelom s normalnymi v4l/v4l2 aplikaciami, tak mas
vyhrate vsade.

co je vnutri tych webkamier ? aky chip ? odtialto by bolo treba
zacat... napr. ov511 mi chodil kedysi vcelku dobre, to len ja mam
fantazijne predstavy o kvalite obrazu...

j.