[linux] Linux from scratch

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Středa Únor 14 19:53:10 CET 2007

Ahoj,

> Fajn. Bude dalsia distribucia linuxu. Predpokladam, ze si vyskusal
> vsetkych asi 350(?) distribucii na http://distrowatch.com a ziadna ti
> nevyhovovala.
>
> Nenapisal si ani jednu poziadavku, ani jediny problem, preco ti
> nevyhovuje napr. Debian, Ubuntu, Gentoo, RedHat, Fedora, ...
>
> Ja sa preto pytam, ako si dospel k zaveru, ze potrebujes vlastnu
> distribuciu linuxu.

napriklad ja som robil embedded zariadenie (kde islo o velkost, ale
to bolo zalozene na openbsd), pripadne specializovanu distribuciu
pre internetovu kaviaren s nejakymi poziadavkami, pripadne custom
distribuciu situ na konkretny HW, ktoreho nakupili kopec. Samozrejme,
vsetko je dobre na niecom zalozit, ale fakt, ze existuju poziadavky,
ktorym nie vzdy vyhovies so vseobecnymi distribuciami je nepopieratelny.

Napriklad ked mas vela rovnakych zariadeni robenych za nejakym ucelom,
tak to zacina mat vyznam (naklady na vyvoj distribucie sa ti vratia v
mensich narokoch na HW, udrziavanie, pripadne prepoj s aplikaciou).

A ja konkretne som sa neozval preto, lebo som to uz robil a viem, aka je
to otrava. Nie spravit to, ale udrziavat to.

Cize v tomto s tebou suhlasim, ak sa tomu da vyhnut a zalozit to na
niecom existujucom, tak to je spravna cesta.

> Ozvi sa tuto do konferencie a mozno ti poradia aj dalsi ludia.

on nechce poradit, on chce cloveka, ktoremu zada task a splni ho.

   Juraj.