[linux] Linux from scratch

Andrej Hosna adino na uid0.sk
Čtvrtek Únor 15 07:35:25 CET 2007

Caute,

> napriklad ja som robil embedded zariadenie (kde islo o velkost, ale
> to bolo zalozene na openbsd), pripadne specializovanu distribuciu
> pre internetovu kaviaren s nejakymi poziadavkami, pripadne custom
> distribuciu situ na konkretny HW, ktoreho nakupili kopec. Samozrejme,
> vsetko je dobre na niecom zalozit, ale fakt, ze existuju poziadavky,
> ktorym nie vzdy vyhovies so vseobecnymi distribuciami je nepopieratelny.
Suhlas ... jeden z dovodov na takyto krok je vlastny, specificky a hlavne
uzatvoreny hardware. To znamena ze si tu distribuciu usije k svojmu hardwaru
a kedze nemieni uzivatelom dat moznost pridavat/odoberat soft tak ani
nepotrebuje nejaky balickovaci updatovaci system pre BFU.
Ak bude vydavat update tak vyda tarball s novym systemom.

> A ja konkretne som sa neozval preto, lebo som to uz robil a viem, aka je
> to otrava. Nie spravit to, ale udrziavat to.
Suhlas ... takyto system raz spravis, a bodka. Velmi zriedka sa stane ze sa
bude dalej vyvijat. Len tazko sa najdu peniazky na nejake security updaty
nehovoriac o inom vyvoji distribucie.

> Cize v tomto s tebou suhlasim, ak sa tomu da vyhnut a zalozit to na
> niecom existujucom, tak to je spravna cesta.

> on nechce poradit, on chce cloveka, ktoremu zada task a splni ho.
Zase suhlas, LFS je sice sposob ako to spravit, ale narazis na mnozstvo
problemov s ktorymi sa uz niekto vysporiadal. LFS je dobre mozno na naucenie
sa vnutornych mechanizmov fungovania GNU/nix- OS.

Ja osobne by som to odpichol od nejakeho source based systemu, ci uz gentoo
alebo sourcemage. Linux from scratch znie sice pekne, ale vo vysledku aj tak
build jednotlivych pakages bude musiet byt aspon zhruba zautomatizovany.
Nad systemom vlastny repository balikov (pripadne vyberat podmnozinu z
povodnych repository) a mas aj custom system ktory dokazes deployovat v
pomerne kratkom case na vlastne systemy, aj system kde je zachovane
balickovanie, aj komunita ,ktora za teba robi pracu na vyvoji resp. updatoch.

Adino