[linux] urpmi zamknuta

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Středa Únor 21 08:10:22 CET 2007

On Wed, Feb 21, 2007 at 01:33:31AM +0100, orthoo na centrum.sk wrote: mandriva
> 2007 mi zacala pisat hlasku pri instalacii balikov urpmi je zamknuta a
> nenainstaluje nic. skusal som killnut blokujjuci proces ale ziaden som cez
> /#ps xa nenasiel/ na forach pisali ze to moze pripadne blokovat
> /var/lockt/ ale ani tan tam nemam.... ako mam spristupnit urpmi?

Ahoj,

  neviem ako pri Mandrive, ale na Fedore/RedHat sa to pri nekorektnom
ukonceni rpm (alebo ineho programu, ktory pracuje s tymito databazami)
stava. Staci potom urobit toto:
  rm -f /var/lib/rpm/__db.00*
  rpm --rebuilddb

Na Mandrive ti doporucujem este urobit zalohu adresara /var/lib/rpm, pretoze
tento postup som neskusal.

Tie subory __db* obsahuju vpodstate len poslednu transakciu, takze by
si nemal prist o cenne udaje. Maximalne tak posledna transakcia ti prebehne
este raz, ale u mna islo stale len o padnutu transakciu.

		SAL