[linux] VYRIESENE: webcam pod Linuxom

Jan Ostrochovsky ostrochovsky na rec.uniba.sk
Čtvrtek Únor 22 07:14:45 CET 2007

Pozdravujem,

tu Mercury a Genius som rozchodil v Ubuntu 6.10. Nebolo to az take
hrozne, ked sa clovek sustredi a prekona odpor k takejto piplavej
robote. Avsak u tej Genius su divne farby a zla kvalita obrazu - vyzera
to dost avantgardne. Ako som vygooglil, rovnaky problem maju aj dalsi
happy owners, ale riesenie som nenasiel. Viac info napr. tu:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2188742

Tolko k sunkovym kameram. Tie zvysne 2 webkamery, obidve Logitech, boli
o nieco kvalitnejsie.

046d:08c5 Logitech, Inc. (QuickCam Pro 5000) som rozbehal s pomocou
http://linux-uvc.berlios.de/
Overil som v Ekige, ale na rozdiel od predoslych sunkovych webkamier,
musel som v nej zmenit v nastaveniach V4L na V4L2.

Vo videokonferencnom module instant messengera Kopete som nic z
vyssieuvedeneho neskusal.

V opensuse som to neriesil a uz asi ani nebudem, nakolko planujem uplne
prejst na Ubuntu.

A tu poslednu Logitech kameru (046d:08f5) sa mi uz nechce rozbehavat,
dost ze som sa k tomuto dokopal, ked uz som v tomto fore nenasiel
nikoho, kto by to urobil namiesto mna. (A navyse je len pozicana od
kolegu, ktory ju ma v Mandrive aj tak rozbehanu.) Ale kazdopadne dakujem
J.Nemsakovi aspon za nasmerovanie - tie vendor a product ID su naozaj
dost uzitocne pri hladani driverov. Ovela uzitocnejsie, ako produktove
nazvy.

ostry