[linux] RPM a zavislosti balickov

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pondělí Únor 26 15:12:45 CET 2007

Ja ro robim cez yum, ale nie je to uplne najjednoduchsia vec. Zalezi hlavne
na tom, kolko balikov tam mas nahodenych mimo fedora core repozitarov.
Robi sa to asi takto:

  upgradnes si cez rpm (rucne) baliky:
    fedora-release
    fedora-release-notes (tento len pre FC6 zaviedli, neprisiel som na
                          vyznam)
Upgrade klasicky:
  rpm -Uhv fedora-release* # spustis v adresari so stiahnutymi balikmi

Potom uz staci:
  yum upgrade

(upgrade sa doporucuje pre prechod medzi distribuciami, update na beznu
aktualizaciu. Rozdiel je len v tom, ze upgrade navyse riesi aj obsoletes).

Takmer stale sa ale najde problem, ktory brani v upgrade, pretoze niektore
baliky vyzaduju nieco a ine zas nieco ine. :) Take baliky zvycajne
odinstalujem alebo urobim upgrade/install rucne.

Zvycajne je cistejsie urobit upgrade cez yum, pretoze ti vznikne menej
bordelu, ak sa ti to ale bude zdat zlozite, tak kludne bootni fedoru6
a spust upgrade priamo z CD. Urobi to nieco podobne.

Po upgrade doporucujem nainstalovat balik yum-utils a pouzit z neho program
package-cleanup. Ten vie odstranovat duplicitne balicky, zobrazit balicky
mimo distribuciu ako aj zobrazit problemy:

  package-cleanup --dupes # zobrazi duplicity
  package-cleanup --cleandupes # zmazat duplicity
  package-cleanup --orphans # baliky neobsiahnute v ziadnom aktualnom repo.
  package-cleanup --problems # problemy s balikmi (chybajuce dependencie...)

		SAL