[linux] notebook - komercia na zaver :-P

Misu linux na misu.sk
Pátek Leden 5 20:59:38 CET 2007

Hoj :)

Notebook do 28 000 sk bude podla mna este stale v kategorii lacny, teda
setria kde mozu.

Vela notebookov je vyrabanych ako to iste vnutro pod roznymi plastami a
roznymi znackami.

Plasty su proste obyc a cely ten notebook je stavany ako spotrebak.

Skosenosti: lacne asusy, ibm (Rka), lenovo (to je priklad oplastovania
standardneho vnutra), acer (to iste), prestigo (opat), msi (a este raz),
HP, Dell

Takze pokial jednotlivy HW bude fungovat pod linuxom este furt to bude
lacny plastovy notebook urceny na minimalne prenasanie.

Na co by som sa pozrel, kvalita pantov (najlepsie ma ibm, aj na lacnych
notebookov).
Skuska: vziat otvoreny  notebook za prednu spodnu cast a snazit sa nim
ovievat, ak sa to riadni kyva po par rokoch sa proste odlomia.

Kvalita LCD (lestenie je reklamny trik, z notebooku je zrkadlo a ked na to
svieti slnko clovek sa v tom vidi - nepouzitelne)
Suska: roznodarebne pozadia a pozerat sa roznych uhlov.

Disk moze mat napriklad pojistu pre pripad padu. Zachrani data.

Klavesnica - radi odchadzaju

Plasty, magneziove alebo titanove su najlepsie
Skuska: ak je plast chladny obsahuje tuto primes (IBM T60 su z primesou
uhlikovych vlakien, ale to je ina liga)

Cim to chce clovek ovladat, podla mna je TrackPoint (tycka v klavesnici)
lepsia, mam dokonca aj externu klavsnicu ktora toto obsahuje a nevlastnim
mys :)), ale je to vec skusenosti, treba na to dbat pri vybere.

Chladenie, vela notebookov s nim ma problem a vydava strasne zvuky.
Skuska: otvorit excel (v obchode na tom linux nebude :)), dat do A1
policka cislo 1 a do policka A2 (A1+1)*A1, potom natiahnu na cely prvy
riadok... nic sa nestane. Potom natiahnut ten prvy riadok na celu vysku,
notebook stuhne a bude pocitat ako o dusu, asi o 20 minut to skonci padom
excelu. Za tu dobu bude clovek pocut maximalnu moznu silu vetraku.

Baterka lacne notebooky maju velky odber.
Skuska: dat vyhladat vsetky subory na disku (tak 10x za sebou) potom
clovek vidi ako realne mizne energia pri tvrdej praci.

Docky, nie kazdy notebook umoznuje pripojit, pri kazdodennom prenasani sa
to hodne hodi mat, lepsie ako nicit konektyr odpojovanim kablov.

Pocet a typ portov, dnes moho notebookov okrem VGA a USB nic nema. A aj
tych ma malo :)

Modularita mechanik (moznost vymienat ich).

Nad tymto vsetkym by som sa zamyslel.

A na zaver:

Notebookov predavam hodne a instalujem na ne kde co. Ale odpouccit viem
akurat to, ze radsej ako novy si kupim pouzity zo zarukov. A poriadny.

Na to co je v popise viem odporucit T41 od ibm.
1,5 Ghz centrino (nie celeron, ale podstivy procesor) 1GB RAM, 40GB disk,
DVD-ROM, 14" LCD 1024x768, Ati 32MB VGA, 1gbit lan, wifi, bluetooth,
ochrana proti otrasom disku (disk sa zaparkuje a vypne, funguje aj v
linuxe), samozrejme ide o velke otrasy nie cestu  vlakom :),
Titanove plasty, beterka vydrzi tak 2 hodiny (pouzita), nova tak 3.
Panty drzia ako sa patri.

T42 bolo posledne poriadne IBM, potom je to uz technologia Lenovo :(
A T43 zial je prvy ... ata disk na sata radici, divna grafika... :(

Cena o 4 tisic menej ako je v poziadavne s dokladom s DPH a zarukov 2
roky.

Ak to niekto berie ako reklamu nech. Snazim sa odporucit najlepsie co
viem.

Jeden pouziva moja zienka, jeden maju doma nasi, linux tam fici ako sa
patri :)

Treba to brat ako typ, za najlepsie notebooky su davno povazovane IBM
nenadarmo ich nasa pouziva vo vesmire a su na to pouzite certifikovane.
Prosim ziadne vojny, myslim najma kvalitu prevedenia modelov rady T.

V sucstnosti to uz zial asi cokosro nebude pravda, sucastne Rka tomu
zacinaju nasvedcovat.

Prosim ak mi niekto chce niekto povedat nieco osobne, tak osobne :)

Dik

Misu

PS: Kto to docital az sem, tak verim ze ma nezahlusi, gratulujem mu, a ci
bude ten notas novy alebo pouzity, IBM alebo ina znacka, nech mu dobre
sluzi a s linuxom sa ma rad!